Mooting minggu ini…

Posted: September 3, 2008 in Uncategorized
Saya balik dari seremban ke shah alam pada isnin malam selasa dalam keadaan senang hati selepas kenyang menjamu waktu hari oertama berbuka. Semasa sampai dibilik saya merelakskan diri dan berfikir tentang usaha yang patut dipertingkat dalam usaha meningkatkan prestasi dalam pengajian, lepas itu saya tidur.

Keesokan harinya saya pergi ke kelas dan sebaik sampai saya telah diberitahu bahawa mooting akan berlangsung hari sabtu minggu ini, saya amat terkejut kerana bukan sebab saya takut dan tak bersedia, cuma saya punyai anggapan bahawa mungkin ia akan berlaku dalam dua minggu lagi, saya lihat muka team mates, semua buat muka cuak, saya pun cuaklah.

Walaubagaimanapun kami tetap perlu bersedia, kerana tiada berkata tidak. Tugas kami agak berat, iaitu untuk memepertahankan kejuaraan yang lalu, kerana saya pernah menjadi juara mooting dahulu dan kini hanya team junior yang ada dan kekalahan hanya akan mengundang kemaluan yang melampau. Saya sempat berseloroh dengan rakan, kalau kalah saya akan buat harakere, iaitu macam bunuh dirilah kalau gagal berjaya lakukan sesuatu – stail orang jepun.

Harap, semua mendoakan kejayaan kami…

Leave a Reply

