Tindakan Bijak – Desak Kaji Semula AUKU

Posted: June 17, 2008 in Uncategorized

Berita terkini, Khaled Nordin, meneru agar jabatan peguam negara merupakan satu tindakan yang amat baik dan juga memberi sinar pembaharuan kepada pelajar2 universiti. Sebagaimana yang saya kata sebelum ini, AUKU telah menyebab pelbagai masalah kepada pelajar untuk melontar pandangan mereka terutama berkaitan hal politik negara.

Diharap dengan usaha ini, kerajaan benar2 mahu ubah AUKU menjadi lebih bebas kepada pelajar, bukan apa untuk kebaikan mahasiswa juga. Ingatlah kita bukan golongan budak sekolah – harap kerajaan memasti akan pindaan ini berjaya sehingga terlaksana dan perlaksanaan pembebasan itu patut juga dihormati dan diperjuang kerajaan. Ini tidak akan memberi peluang untuk pembangkang menjadi champion kepada mahasiswa.

Walau begitu, aku vote yang mana paling betul dan baik untuk Malaysia – Tak kira parti mana pun!

Comments
  1. Siddiq Azani says:

    auku antara punca BN kalah teruk pada election yg lepas. jadi aku sokong ia dihapuskan. – juga uitm harus diberi tempat untuk kerusi gagasan aka pembangkang.

  2. Hubbulhaq (",) says:

    yup din, aku pun mmg amat bersetuju AUKU dipinda. tapi aku kurang yakin ianya akan dipinda…bukan apa, benda dah lama dicadangkan dipinda..tgk2 nanti remain as cadangan.hampeh.

    YB Batu Pahat- Saifuddin – masa jadi panel forum ‘pilihanraya ke-12, satu era baru’ kat UUM haritu pun dah kata yg dia dah cadangkan benda ni lama dah. tapi ditolak bulat2 oleh menteri2 pada masa tu.

    aku rasa yang ni pun maybe akan kekal sebagai ‘akan dipertimbangkan’.

  3. VENDATOR says:

    kau silap afwan, bende ni takkan jadi macam tu, kali ni nampak serius kerajaan nak ubah, untuk kebaikan diorang juga…

    tambahan, menteri berkenaan yang push, i see something good there…

    on kerusi pembangkang uitm – memang perlu ada, sahaja nak bangkang tapi nak sama2 bekerja dan memasti agar hak pelajar dan nasib mereka terjaga…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s