Ape Hal Harga Minyak Dah Naik!

Posted: June 6, 2008 in Uncategorized

Aku memang tak puas hati tibe2 harga minyak naik, mengapa?

1 – Najib tempohari kata jangan layan spekulasi naik harga minyak – pastu tak berapa hari harga naik paling tinggi, bapak ah, ingat kita ni bodoh ke, ish memang patut tukar kerajaan la, nasib baik aku tak boleh mengundi lagi!

2 – Subsidi diberikan memang tak mencukupi, kereta bawah 2000cc hanya 600 lebeh shj, apa cerita, Malaysia negara pengeluar minyak takkan tak boleh tangani harga minyak, next time kita tukar goverment!

3 – Cara pemberian subsidi, tunai – memang tak boleh pakai, kerana selalunya apabila diberikan begini bukan sahaja ada seleweng tetapi penerima tidak dapat membezakan atau mencampurkan wang belanja dengan minyak, akibat memang tak terasa ada subsidi atau bantuan pun!

4 – Walau aku belum milik kereta, naik motor pun dah makan banyak minyak – dahlah tu, motor register bawah apak aku, uit minyak aku tanggung sepenuhnya, aku tak dapat ke?

5 – Rakyat akan dibebani – selepas ini walau kerajaan perang harga barang pun kenaikan mendadak tetap berlaku dan tidak setara dengan pendapatan rakyat negara ini yang jauh lebeh rendah dari negara yang hapus subsidi minyak, kite kene tukar govt sekarang jugak!

6 – Income minyak negara melebihi 70 bilion, mengapa tak diguna tampung harga minyak? Bukankah negara kita nih pengeluar minyak? – cepat2, aku dah panas ni, tukar kerajaan, cepat!!!

Itulah di atas apa yang menimpa rakyat Malaysia sekarang ini, kerajaan patut prihatin dan tak patut melayan rakyat macam nih, bapak bodohnye govt Malaysia, member aku penah ckp Shahrir Samad bagus, kepala babi apa, macam haram!

Badawi pun sama jugalah, aku harap tuhan buka hati mp sabah untuk sokong anwar, biar subsidi harga minyak dapat di teruskan dengan baik lagi, kalau tak terbuka hati mereka, biarlah pemimpin negara ni sume mati dalam acciden, memang patut mati pun!

Cilaka Haram Betullah!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s